Els menjadors escolars, el naixement de “ADINAR”:
És ben cert que el temps que transcorre des de que finalitzen les classes del matí i es reemprenen les de la tarda, és molt llarg i ple de possibilitats. Aquest temps pot ser potencialment educatiu i grupal per compartir tot el que te a veure amb el menjar.
Dinar a l´escola, més enllà de satisfer unes necessitats biològiques, és un hàbit social, caracteritzat per la relació amb altres companys/es. Menjar es una acció individual, emmarcada en un espai col.lectiu: el Menjador Escolar. Aquest espai te diferents fases de treball: pre-menjar, menjar i post-menjar. L’organització de les mateixes es realitza a càrreg de l’equip educador.
Per aconseguir els objectius educatius es imprescindible valorar l´importància que té l´adequada organització d´aquest temps. Organització que no pot renunciar a l’oportunitat educativa que ofereix aquest espai. Per aquest motiu us presentem el projecte de menjador escolar ADINAR.
Les finalitats del temps del migdia són:
- Descansar i esplaiar-se. És el trencament del ritme horari que el treball escolar demana.
- Menjar, responent a la necessitat d´aportació calòrica que l´infant necessita.
- Relacionar-se amb altres i viure el significat de l´art social que és el menjar.
- Adquirir un seguit d´hàbits relacionats amb el temps de dinar.