ADINAR, El nostre projecte de menjador escolar

Els menjadors escolars, el naixement de “ADINAR”:

És ben cert que el temps que transcorre des de que  finalitzen les classes del matí i es reemprenen les de la tarda, és molt llarg i ple de possibilitats. Aquest temps pot ser potencialment educatiu i grupal per compartir tot el que te a veure amb el menjar.

Dinar a l´escola, més enllà de satisfer unes necessitats biològiques, és un hàbit social, caracteritzat per la relació amb altres companys/es. Menjar es una acció  individual, emmarcada en un espai col.lectiu: el Menjador Escolar. Aquest espai te diferents fases de treball: pre-menjar, menjar i post-menjar. L’organització de les mateixes es realitza a càrreg de l’equip educador.

Per aconseguir els objectius educatius es imprescindible valorar l´importància que té            l´adequada organització d´aquest temps. Organització que no pot renunciar a  l’oportunitat educativa que ofereix aquest espai. Per aquest motiu us presentem el projecte de menjador escolar ADINAR.

Les finalitats del temps del migdia són:

  • Descansar i esplaiar-se. És el trencament del ritme horari que el treball escolar demana.
  • Menjar, responent a la necessitat d´aportació calòrica que l´infant necessita.
  • Relacionar-se amb altres i viure el significat de l´art social que és el menjar.
  • Adquirir un seguit d´hàbits relacionats amb el temps de dinar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s